Πλανήτης που μοιάζει πολύ με τη Γη ανακαλύφθηκε από Αμερικανούς ερευνητές

Στο Πανεπιστήμιο του Τέξας ερευνητές με επικεφαλής τον Άντριου Βάντερμπουργκ του, ανακάλυψαν έναν βραχώδη εξωπλανήτη που φαίνεται να έχει μεγάλη ομοιότητα με τη Γη σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ . Η ανακάλυψη τους δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αστροφυσικής «The Astrophysical Journal Letters».

Ο βραχώδης εξωπλανήτης αυτός από άποψης μεγέθους και θερμοκρασίας, διαθέτει πιθανώς συνθήκες φιλικές για την ύπαρξη νερού και την ανάπτυξη ζωής.

Πλανήτης που μοιάζει πολύ με τη Γη ανακαλύφθηκε από Αμερικανούς ερευνητές

Ο εξωπλανήτης Kepler-1649c όπως ονομάζεται βρίσκεται σε απόσταση 300 ετών φωτός από τη Γη και η ανακάλυψή του έγινε μετά από νέα ανάλυση παλαιότερων δεδομένων που είχε στείλει το -εκτός λειτουργίας πλέον- αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο «Κέπλερ.

Πλανήτης που μοιάζει πολύ με τη Γη ανακαλύφθηκε από Αμερικανούς ερευνητές

Ο Kepler-1649c έχει διάμετρο μόλις 1,06 φορές μεγαλύτερη της Γης (δηλαδή 6% μεγαλύτερη) και λαμβάνει από το μητρικό άστρο του περίπου το 75% της ακτινοβολίας που δέχεται η Γη από τον Ήλιο, συνεπώς οι δύο πλανήτες έχουν θερμοκρασιακές ομοιότητες. Αντίθετα, όμως, με τη Γη, βρίσκεται σε τροχιά γύρω από ένα μικρό και αχνό άστρο ερυθρό νάνο, που έχει το ένα τέταρτο του μεγέθους του Ήλιου. Επειδή κινείται πολύ πιο κοντά στο άστρο του από ό,τι η Γη γύρω από τον Ήλιο, ο Kepler-1649c χρειάζεται 19,5 γήινες ημέρες (η διάρκεια του έτους του) για να διαγράψει μία πλήρη περιφορά.

Πλανήτης που μοιάζει πολύ με τη Γη ανακαλύφθηκε από Αμερικανούς ερευνητές

Δεν μπορούν να γνωρίζουν το κατά πόσο όντως ο Kepler-1649c είναι κατάλληλος για να κατοικηθεί είναι κάτι -προς το παρόν- δύσκολο να εκτιμηθεί με βάση τα έως τώρα στοιχεία. Παραμένει άγνωστο αν ο πλανήτης διαθέτει ατμόσφαιρα και τι είδους.

Πλανήτης που μοιάζει πολύ με τη Γη ανακαλύφθηκε από Αμερικανούς ερευνητές

Οι ερυθροί νάνοι έχουν την «κακή» συνήθεια να κάνουν περιοδικές εκλάμψεις επικίνδυνης ακτινοβολίας στο διάστημα γύρω τους, κάτι που μπορεί να καταστρέψει την όποια πλανητική ατμόσφαιρα.

Κλείσιμο