Οι Έλληνες Εφοπλιστές στην Κορυφή των Ναυπηγήσεων Δεξαμενόπλοιων
Οι Έλληνες Εφοπλιστές στην Κορυφή των Ναυπηγήσεων Δεξαμενόπλοιων

Οι Έλληνες Εφοπλιστές στην Κορυφή των Ναυπηγήσεων Δεξαμενόπλοιων

Η ραγδαία αύξηση των παραγγελιών οφείλεται σε έναν συνδυασμό ισχυρών παραγόντων που διαμορφώνουν το τρέχον περιβάλλον:

Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία διανύει μία περίοδο ιστορικής κινητικότητας όσον αφορά στις παραγγελίες νέων πλοίων, με τους Έλληνες εφοπλιστές να αναδεικνύονται σε απόλυτους πρωταγωνιστές στη ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων (tankers).

Καταλύτες της Παραγγελιογραφίας
Η ραγδαία αύξηση των παραγγελιών οφείλεται σε έναν συνδυασμό ισχυρών παραγόντων που διαμορφώνουν το τρέχον περιβάλλον:

Οι τιμές των ναύλων παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά και κερδοφόρα επίπεδα, δημιουργώντας ισχυρά κίνητρα για επενδύσεις.

Ανάγκη για Ανανέωση του Στόλου: Ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενόπλοιων εμφανίζει σημαντικά σημάδια γήρανσης, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για αντικατάσταση των παλαιότερων σκαφών με σύγχρονα, ενεργειακά αποδοτικά πλοία.

Γεωπολιτικοί Περιορισμοί: Οι διεθνείς κυρώσεις και οι γεωπολιτικές εντάσεις έχουν ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της διαθέσιμης χωρητικότητας στη διεθνή αγορά, ενισχύοντας τη ζήτηση για νέα πλοία.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες ωθούν τους Έλληνες πλοιοκτήτες σε μαζικές παραγγελίες, με στόχο τη διατήρηση και την ενίσχυση της ηγετικής τους θέσης στον τομέα μεταφοράς υγρών καυσίμων.

Η Πρόκληση των Ναυπηγείων

Η έντονη αυτή δραστηριότητα λαμβάνει χώρα εν μέσω σοβαρής στενότητας στις ναυπηγικές θέσεις παγκοσμίως. Τα ναυπηγεία είναι πλέον υπερφορτωμένα, με αποτέλεσμα οι χρόνοι παράδοσης των νέων δεξαμενόπλοιων να εκτείνονται σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, φτάνοντας ακόμη και έως το 2028.

Εντυπωσιακά Στατιστικά Στοιχεία

Η τρέχουσα περίοδος παραγγελιών είναι αναμφίβολα μία από τις πιο έντονες των τελευταίων ετών. Η αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος εστιάζει κυρίως στα μεγάλου μεγέθους δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου (όπως τα VLCC – Very Large Crude Carriers και τα suezmax).

Από την αρχή του έτους, έχουν ήδη καταγραφεί παραγγελίες για σχεδόν 200 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας άνω των 40.000 τόνων (dwt). Ο τομέας του αργού πετρελαίου αντιπροσωπεύει περίπου το 40% του συνόλου αυτής της νέας ναυπηγικής δραστηριότητας. Η κορύφωση της κινητικότητας παρατηρήθηκε τον Οκτώβριο, έναν μήνα κατά τον οποίο υπεγράφησαν συμβόλαια για 23 νέα πλοία, εκ των οποίων τα 17 αφορούσαν τα γιγάντια VLCCs, γεγονός που υπογραμμίζει τη στρατηγική σημασία των Ελλήνων εφοπλιστών στην αναδιαμόρφωση του παγκόσμιου στόλου.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο