«Η Μεσόγειος Παραμένει Υγρός Τάφος» Βαρύς ο Ανθρώπινος Φόρος Παρά τη Μείωση των Διελεύσεων
«Η Μεσόγειος Παραμένει Υγρός Τάφος» Βαρύς ο Ανθρώπινος Φόρος Παρά τη Μείωση των Διελεύσεων

«Η Μεσόγειος παραμένει υγρός τάφος» Βαρύς ο ανθρώπινος φόρος παρά τη μείωση των διελεύσεων

Παρά τη συνολική μείωση των παράτυπων διελεύσεων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2025, η τραγωδία των μεταναστών στη Μεσόγειο Θάλασσα συνεχίζεται αμείωτη.

Παρά τη συνολική μείωση των παράτυπων διελεύσεων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2025, η τραγωδία των μεταναστών στη Μεσόγειο Θάλασσα συνεχίζεται αμείωτη. Σύμφωνα με στοιχεία της Frontex, τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, οι παράτυπες διελεύσεις προς την ΕΕ μειώθηκαν κατά 22%, φτάνοντας τις 133.400. Ωστόσο, την ίδια περίοδο, περισσότεροι από 1.300 μετανάστες έχασαν τη ζωή τους ή αγνοούνται στις μεσογειακές θαλάσσιες οδούς, σύμφωνα με το «euronews» και τη Διεθνή Οργάνωση Μετανάστευσης (IOM).

Οι περισσότεροι θάνατοι (895) σημειώθηκαν στην Κεντρική Μεσόγειο, την πιο επικίνδυνη διαδρομή, η οποία παραμένει και η πιο πολυσύχναστη, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 40% των διελεύσεων.

Οι περισσότεροι μετανάστες που χάθηκαν ήταν άνδρες.

«Η Μεσόγειος Παραμένει Υγρός Τάφος» Βαρύς ο Ανθρώπινος Φόρος Παρά τη Μείωση των Διελεύσεων

 Πτώση Αφίξεων στην ΕΕ

Η μείωση των παράτυπων διελεύσεων προς την ΕΕ (22%) αποδίδεται, σύμφωνα με την πολιτική αναλύτρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πολιτικής (EPC), Ελένα Χαν, σε πολλαπλούς παράγοντες, όπως:

Εκδηλώσεις ή λήξεις συγκρούσεων

Πολιτική αστάθεια

Εντατικότερη συνεργασία στον έλεγχο των συνόρων

Καιρικές συνθήκες

Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στη δυτική αφρικανική οδό (58%) και στα Βαλκάνια (47%). Οι συχνότερες εθνικότητες που εντοπίστηκαν στις διελεύσεις ήταν από το Μπανγκλαντές, την Αίγυπτο και το Αφγανιστάν.

 Η Κεντρική και Δυτική Μεσόγειος

Παρά τη γενική πτώση, η Κεντρική Μεσόγειος είδε αύξηση 50% στις αναχωρήσεις από τη Λιβύη σε σχέση με το 2024, με τους περισσότερους μετανάστες να προέρχονται από Μπανγκλαντές, Ερυθραία και Αίγυπτο.

Αύξηση, της τάξεως του 28%, παρατηρήθηκε και στη δυτική μεσογειακή οδό, κυρίως λόγω των αναχωρήσεων από την Αλγερία, οι οποίες ευθύνονται για περίπου τα τρία τέταρτα των εντοπισμών. Αυτό οφείλεται στην ενισχυμένη πρόληψη από το Μαρόκο, που οδήγησε τα δίκτυα διακινητών να μετακινηθούν σε αλγερινό έδαφος.

«Η Μεσόγειος Παραμένει Υγρός Τάφος» Βαρύς ο Ανθρώπινος Φόρος Παρά τη Μείωση των Διελεύσεων

 Το Ανθρώπινο Κόστος

Η Ελένα Χαν τονίζει ότι η μείωση των αφίξεων στην Ευρώπη δεν σημαίνει μείωση της παγκόσμιας μετακίνησης πληθυσμών, καθώς ο αριθμός των διεθνών μεταναστών και των βίαια εκτοπισμένων έχει αυξηθεί. Απλώς, αυτοί δεν κατευθύνονται πλέον προς την Ευρώπη με τους ίδιους ρυθμούς.

Η IOM υπογραμμίζει την τραγικότητα της κατάστασης, αναφέροντας ότι πολλοί μετανάστες επιλέγουν την παράτυπη οδό μόνο αφού απορριφθούν οι νόμιμες αιτήσεις τους για βίζα. «Πίσω από τους αγνοούμενους μετανάστες υπάρχουν οικογένειες και κοινότητες που αναζητούν απαντήσεις και προσπαθούν να διαχειριστούν την απουσία τους», αναφέρεται στην έκθεση.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο