Ομόφωνα εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας η μελέτη για τη δημιουργία ενός αυτόνομου δικτύου δημοτικών λεωφορείων.
Το νέο αυτό δίκτυο θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς του ΟΑΣΑ (Μετρό, ΗΣΑΠ, λεωφορεία), με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών εντός των ορίων του Δήμου.
Προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου, η μελέτη αναμένεται πλέον να λάβει την απαραίτητη έγκριση από:
Τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ).
Το Υπουργείο Μεταφορών.
Τα χαρακτηριστικά του δικτύου
Το προτεινόμενο σχέδιο της Δημοτικής Συγκοινωνίας (ΔΣΔΑ) περιλαμβάνει:
7 γραμμές που θα καλύπτουν συνολική διαδρομή 72,57 χιλιομέτρων.
291 στάσεις σε ολόκληρη την πρωτεύουσα.
Σύνδεση όλων των Δημοτικών Κοινοτήτων, καθώς κάθε γραμμή θα ενώνει τουλάχιστον δύο γειτονικές περιοχές.
Η άμεση διασύνδεση των γειτονιών με κεντρικά σημεία ενδιαφέροντος, τοπικούς πόλους έλξης και στρατηγικούς κόμβους μετεπιβίβασης, όπως οι σταθμοί του Μετρό, διευκολύνοντας τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων.
Το δίκτυο της σχεδιαζόμενης δημοτικής αστικής συγκοινωνίας | Δήμος Αθηναίων
Ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας δήλωσε:
«Σκοπός μας είναι να αποκτήσει η Αθήνα τη δική της Δημοτική Συγκοινωνία. Το προτεινόμενο δίκτυο θα συμβάλλει σημαντικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης. Βασίζεται σε τεκμηριωμένη μελέτη και σχεδιάστηκε για να κάνει τη ζωή των Αθηναίων πιο απλή και να μειώσει την εξάρτηση από το Ι.Χ.. Δημιουργούμε ένα σύγχρονο, φιλικό και συμπληρωματικό σύστημα μετακινήσεων, το οποίο αφορά κάθε Αθηναίο πολίτη. Θέλουμε να συνδέσουμε όλες τις γειτονιές της πόλης. Η Δημοτική Συγκοινωνία αποτελεί εργαλείο κοινωνικής συνοχής, περιβαλλοντικής ευθύνης και ισότιμης πρόσβασης στην πόλη. Μια ουσιαστική παρέμβαση που βελτιώνει την καθημερινότητά μας».
