Το ΠΑΣΟΚ αναδεικνύει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας σε κεντρικό ζήτημα, επιμένοντας στη στρατηγική της εστίασης στα θέματα της καθημερινότητας.
Μετά την πρόσφατη ημερίδα για το ζήτημα, οι προτάσεις του κόμματος συζητήθηκαν στη Βουλή, έπειτα από σχετική επίκαιρη ερώτηση των βουλευτών του.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, παρενέβη στην Ολομέλεια, τονίζοντας ότι «το κυκλοφοριακό είναι η ποιότητα ζωής» και αναφέρθηκε στις επιπτώσεις της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους πολίτες (εργαζόμενους, γονείς, φοιτητές, ηλικιωμένους). Υπογράμμισε την ανάγκη για μια πιο «ανθρώπινη Αθήνα» με «αξιόπιστα μέσα μεταφοράς».
Καταγγελία για την Κυβέρνηση και τα «Σεγκολόγια» Έργα
Ο κ. Ανδρουλάκης επέκρινε την κυβέρνηση για την απραξία και την έλλειψη χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης, με αποτέλεσμα να «σέρνονται» πέντε σημαντικά έργα υποδομής:
Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης
Οδικός Άξονας Ελευσίνα–Οινόφυτα
Παρεμβάσεις στον Κηφισό
Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης
Επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο
Επίσης, κατήγγειλε ότι το 2024 χάθηκαν 500.000 δρομολόγια λεωφορείων και ότι το Μετρό, παρά την εμβληματική του σημασία, λειτουργεί με τη μισή του δυναμική. Σχολίασε δε δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών περί έλλειψης χώρου στην Αθήνα, λέγοντας ειρωνικά: «Σε λίγο θα μας πούνε να έχουμε και μόνιμο lockdown. Το πρόβλημα είναι οι κάτοικοι, δεν είναι η προχειρότητα και η έλλειψη σχεδίου!».
Το Ολιστικό Σχέδιο του ΠΑΣΟΚ
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ παρουσίασε το ολιστικό σχέδιο του κόμματος για την αντιμετώπιση του προβλήματος, με έμφαση στις ακόλουθες παρεμβάσεις:
Διαχείριση Κηφισού:
Εγκατάσταση έξυπνης διαχείρισης στις εισόδους για αποφυγή υπερφόρτωσης.
Προσαρμογή των ορίων ταχύτητας σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τον φόρτο κίνησης.
Δημιουργία μηχανισμού για άμεση απομάκρυνση ακινητοποιημένων οχημάτων, με σταθμούς επέμβασης ανά 4 χιλιόμετρα.
Θεσμικές αλλαγές και τοπική αυτοδιοίκηση:
Συγκρότηση νέου φορέα (με συμμετοχή τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης) για άμεση και επιτυχή αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών αιτιών και αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών σε συντονισμό με τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Μεταφορά πραγματικών αρμοδιοτήτων στις μεγάλες πόλεις, ειδικά σε θέματα αστικής κινητικότητας.
Πρόσθετες Προτάσεις:
Δημοτικές Λεωφορειακές Γραμμές: Ενεργοποίηση λειτουργίας τους.
Ενιαίος Συντονισμός Φωτεινών Σηματοδοτών: Κεντρικός έλεγχος για όλη την Αττική.
Διαφοροποιημένο Ωράιο/Τηλεργασία: Αλλαγή ωραρίου προσέλευσης δημοσίων υπαλλήλων και δυνατότητα τηλεργασίας σε περιοχές με συμφόρηση.
Εμπορευματικά Κέντρα: Ίδρυση και λειτουργία ποικίλων κέντρων.
Περιφερειακό Πάρκινγκ: Μοντέλο στάθμευσης με περιφερειακά πάρκινγκ και άμεση σύνδεση με τη Δημόσια Συγκοινωνία.
Μεταφορά Οργανισμών: Μετακίνηση δημοσίων οργανισμών και Υπουργείων εκτός του κέντρου, με κίνητρα και για τις επιχειρήσεις.
Καταλήγοντας, ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε ότι ο στόχος του ΠΑΣΟΚ είναι η «πολιτική αλλαγή» για να εξασφαλιστεί μια καλύτερη και ποιοτικότερη ζωή για όλους τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου Αττικής.
