Συνέντευξη του Κ. Κυρανάκη για το ξήλωμα του δικτύου τρόλεϊ
Συνέντευξη του Κ. Κυρανάκη για το ξήλωμα του δικτύου τρόλεϊ

Συνέντευξη του Κ. Κυρανάκη για το ξήλωμα του δικτύου τρόλεϊ

Συνέντευξη του Κ. Κυρανάκη για το ξήλωμα του δικτύου τρόλεϊ

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανακοινώσε σημαντικές αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και την επανένταξη της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.

Ξήλωμα του δικτύου τρόλεϊ

Το υπουργείο ξεκινά την αποξήλωση του δικτύου των τρόλεϊ, με αρχή τον Πειραιά, μέσα στους επόμενους 18 μήνες. Ο κύριος λόγος είναι το υπερδιπλάσιο λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ σε σχέση με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία. Το Δημόσιο πληρώνει 5,5 ευρώ/χιλιόμετρο για τα τρόλεϊ, ενώ για τα ηλεκτρικά λεωφορεία το κόστος είναι 2,5 ευρώ/χιλιόμετρο.

Το εκτεταμένο εναέριο δίκτυο (143 χλμ.) κρίνεται πλέον ασύμφορο και επιβαρυντικό για το οδικό δίκτυο, χωρίς να προσφέρει πλέον περιβαλλοντικό όφελος. Η αντικατάσταση θα γίνει με νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, υβριδικά και φυσικού αερίου, τα οποία είναι πιο οικονομικά και ευέλικτα, διατηρώντας τις υφιστάμενες διαδρομές.

Ο Υπουργός δηλώνει ότι η λύση για το κυκλοφοριακό είναι η αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), ώστε οι πολίτες να αφήσουν το αυτοκίνητο.

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει:

Μετρό: Προμήθεια νέων συρμών και ανακαίνιση παλαιότερων (π.χ. ΗΣΑΠ/Γραμμή 1). Αντικατάσταση 32 χλμ. σιδηροτροχιάς στις Γραμμές 2 και  3. Μείωση της χρονοαπόστασης των δρομολογίων (από 4′ σε περίπου 3′) έως το φθινόπωρο 2026.

Λεωφορεία: Ανανέωση στόλου: 1.000 νέα οχήματα (ηλεκτρικά, φυσικού αερίου) στους δρόμους έως τις αρχές του 2026.

Προσλήψεις πάνω από 300 νέους οδηγούς και επαναφορά ανενεργών.

Ενεργοποίηση καμερών για την επιτήρηση και απελευθέρωση των λεωφορειολωρίδων.

Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας για τον Διάδρομο Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου.

Η Ελλάδα βγαίνει από τη σιδηροδρομική απομόνωση και επανασυνδέεται με τη Σόφια, το Βουκουρέστι και άλλες πόλεις, ενισχύοντας την οικονομία, την ασφάλεια και τον ρόλο της χώρας στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη. Δυνατότητα άμεσης μετακίνησης στρατιωτικού εξοπλισμού (σε ώρες αντί για εβδομάδες).

Τέλος, ο Υπουργός αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια:

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) με στόχο την αλλαγή συμπεριφοράς και την αντιμετώπιση της ατιμωρησίας (π.χ. μετατροπή της εγκατάλειψης σε κακούργημα). 24ωρο Μετρό τα Σάββατα για μείωση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Ψηφιακή επιτήρηση και κάμερες για πρόληψη κινδύνων και μείωση ταχυτήτων.

×

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο