Αθήνα: Ένα βήμα πριν την υλοποίηση ενός νέου Δίκτυο Ποδηλατόδρομων ο Δήμος Αθηναίων
Αθήνα: Ένα βήμα πριν την υλοποίηση ενός νέου Δίκτυο Ποδηλατόδρομων ο Δήμος Αθηναίων

Αθήνα: Ένα βήμα πριν την υλοποίηση ενός νέου Δίκτυο Ποδηλατόδρομων ο Δήμος Αθηναίων

Η χρηματοδότηση είναι ήδη εξασφαλισμένη και οι σχετικές μελέτες έχουν παραδοθεί, με τον σχεδιασμό να προβλέπει την κατασκευή τους εντός του 2026.

Ο Δήμος Αθηναίων βρίσκεται ένα βήμα πριν την υλοποίηση ενός νέου δικτύου ποδηλατόδρομων μήκους 17,3 χιλιομέτρων εντός των γειτονιών της πόλης. Η χρηματοδότηση είναι ήδη εξασφαλισμένη και οι σχετικές μελέτες έχουν παραδοθεί, με τον σχεδιασμό να προβλέπει την κατασκευή τους εντός του 2026.

Όπως επισημαίνει ο Αντιδήμαρχος Κλιματικής Διακυβέρνησης και Κοινωνικής Οικονομίας, Νίκος Χρυσόγελος (ο ίδιος ποδηλάτης), ο βασικός στόχος είναι η ενίσχυση της ασφάλειας για τους πολίτες που ήδη χρησιμοποιούν το ποδήλατο, επιτρέποντάς τους να κινούνται με άνεση και σιγουριά, αρχικά σε επίπεδο γειτονιάς. Το δίκτυο των τοπικών ποδηλατόδρομων στοχεύει στη δημιουργία μιας συνεχόμενης διαδρομής που θα συνδέει σημαντικά σημεία ενδιαφέροντος, όπως σχολεία, σταθμούς Μετρό, πάρκα και πλατείες.

Οι ποδηλατόδρομοι θα περνούν από συγκεκριμένους δρόμους σε διάφορες γειτονιές, μεταξύ των οποίων:

Σεπόλια: Αντιγόνης, Φιλιππουπόλεως, Αγίου Μελετίου.

Κυψέλη: Σποράδων, Ζακύνθου, Αργοστολίου, Ευελπίδων.

Γκύζι: Βαλτινών, Μουστοξύδι, Κουμανούδη, Λύτρα, Μομφεράτου, Λομβάρδου.

Εξάρχεια: Ιπποκράτους, Χαρ. Τρικούπη, Αραχώβης, Θεμιστοκλέους, Δερβενίων, Στουρνάρη.

Περιοχή Βικτώριας: Μακεδονίας, Μιχ. Βόδα.

Κέντρο: Σόλωνος, Πεζόδρομος Μασσαλίας, Σέκερη, Κανάρη, Πλατεία Φιλικής Εταιρείας, Κουμπάρη, Ηρώδου Αττικού, Βασ. Γεωργίου Β’.

Πετράλωνα: Ακαμάντος, Τρωών, Δημοδώντος, Δωριέων, Αλώπης, Αλκμήνης.

Παράλληλα με τους ποδηλατόδρομους, οι μελέτες προβλέπουν τη δημιουργία 112 σημείων στάθμευσης ικανών να φιλοξενήσουν 2.000 ποδήλατα. Ο Δήμος εξετάζει, επίσης, κίνητρα για την απομάκρυνση σταθμευμένων αυτοκινήτων από τους δρόμους.

Επιπλέον, το έργο αναμένεται να επιφέρει ευρύτερη ανάπλαση στις γειτονιές, περιλαμβάνοντας επιδιόρθωση λακκουβών και πεζοδρομίων, καθώς και φύτευση δέντρων για περισσότερα σημεία σκίασης.

Αν και το προτεινόμενο δίκτυο είναι περιορισμένο, καλύπτοντας ένα τμήμα των δημοτικών ενοτήτων και παραλείποντας μεγάλους κεντρικούς άξονες, αυτές οι περιοχές αναμένεται να καλυφθούν από τον μελλοντικό «Βόρειο Άξονα» του Δικτύου Μητροπολιτικών Ποδηλατόδρομων.

Ενώ ο Νότιος Άξονας (Γκάζι-Φάληρο) υλοποιήθηκε το 2015, ο Βόρειος Άξονας (Γκάζι-Κηφισιά), ο οποίος είχε εξαγγελθεί ήδη από το 2009, παραμένει ανεκτέλεστος.

Η Περιφέρεια Αττικής βρίσκεται επί του παρόντος στη φάση εκπόνησης μελετών για τον Βόρειο Άξονα, με στόχο την άμεση δρομολόγησή του.

Ο Αντιδήμαρχος Κλιματικής Διακυβέρνησης και Κοινωνικής Οικονομίας Νίκος Χρυσόγελος τόνισε:

«Υπάρχουν ήδη πολλοί άνθρωποι που μετακινούνται με ποδήλατα στην Αθήνα, όμως αυτό το οποίο εισπράττουμε – είμαι και εγώ ποδηλάτης- είναι ότι δεν νιώθουμε την ασφάλεια να πάρουμε το ποδήλατο. Οπότε προσπαθούμε σε πρώτη φάση να λύσουμε αυτό το πρόβλημα και να μπορούν οι πολίτες να μετακινούνται σε επίπεδο γειτονιάς» .

×

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο