Ο Χάρης Δούκας, Δήμαρχος Αθηναίων, μίλησε πρόσφατα στην ΕΡΤ για τα δύο χρόνια της θητείας του και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε, τονίζοντας ότι η ολοκλήρωση του έργου ανάπλασης στην οδό Βασιλίσσης Όλγας αναμένεται να μειώσει την κυκλοφοριακή κίνηση κατά 20%.
Ο κ. Δούκας περιέγραψε την ανάληψη των καθηκόντων του ως μια τεράστια πρόκληση, δεδομένου ότι δεν προερχόταν από την αυτοδιοίκηση, αλλά ήταν καθηγητής στο Πολυτεχνείο. Σημείωσε ότι ξεκίνησε χωρίς καθοδήγηση και αντιμετώπισε δυσκολίες, καθώς, όπως είπε, από τον Οκτώβριο που εκλέχθηκε μέχρι την ανάληψη την 1η Ιανουαρίου, ο Δήμος είχε ήδη χάσει δύο έως τρεις βασικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένου του φορέα Ανάπλασης. Υποστήριξε ότι βρέθηκε αντιμέτωπος με μια αρχικά «αρκετά επιθετική» συνθήκη.
Εξέφρασε την προσδοκία του να είχε στη διάθεσή του τις δομές της προηγούμενης δημοτικής αρχής, ώστε να υπάρξει ομαλή μετάβαση. Ωστόσο, τόνισε ότι τελικά υπήρχε:
Ένας ανενεργός αναπτυξιακός φορέας (η Ανάπλαση).
Ο μεγαλύτερος δημοτικός οργανισμός (Πολιτισμός, Αθλητισμός και Νέα Γενιά) βρισκόταν «στο Συμβούλιο της Επικρατείας».
Καθυστερήσεις στην Ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας
Αναφερόμενος ειδικά στην ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας, ο Δήμαρχος υπογράμμισε τη σοβαρότητα του ζητήματος, δηλώνοντας ότι οι τρέχουσες καθυστερήσεις οφείλονται πρωτίστως σε πολιτικούς παράγοντες.
Σημείωσε με έμφαση ότι:
«Από το 2020 μέχρι και σήμερα είναι πάρα πολλά χρόνια που μισό χιλιόμετρο παραμένει κλειστό και νομίζω είναι και πολλά τα λεφτά. Νομίζω έχουν προσεγγίσει τα 6 εκατομμύρια».
Σχετικά με την επανεκκίνηση της κυκλοφορίας, ο κ. Δούκας ανέφερε ότι οι ενημερώσεις που λαμβάνει κάνουν λόγο για ολοκλήρωση «στο τέλος του μήνα», τονίζοντας ότι η υλοποίηση ανήκει στον φορέα Ανάπλασης. Επισκέπτεται την περιοχή τακτικά, και δήλωσε ότι υπάρχει μια εκκρεμότητα με κάποιες επιπλέον κατασκευές για το τραμ, που του έχουν πει ότι είναι «θέμα χρόνου».
Οφέλη του ολοκληρωμένου έργου
Ο Δήμαρχος επισήμανε ότι το 95% του έργου έχει ολοκληρωθεί και υπογράμμισε ότι κάθε επιπλέον καθυστέρηση προκαλεί σοβαρά προβλήματα λόγω της μεγάλης διάρκειας και του υψηλού κόστους του έργου.
Τέλος, εξέφρασε την εκτίμηση ότι η ολοκλήρωση του έργου θα οδηγήσει σε αισθητή βελτίωση της κυκλοφορίας, επικαλούμενος μελέτες συγκοινωνιολόγων που προβλέπουν μείωση της κίνησης περίπου κατά 20%. Επιπλέον, τόνισε ότι θα υπάρξει μεγάλη μείωση στο περιβαλλοντικό και ανθρακικό αποτύπωμα, καθώς η περιοχή θα γίνει πιο προσβάσιμη, προστατεύοντας ταυτόχρονα το νέο πεζοδρόμιο και τα αρχαιολογικά ευρήματα.
