Παραίτηση Γρηγόρη Σκλήκα από τα ΕΛ.ΤΑ. λόγω αντιδράσεων για το κλείσιμο καταστημάτων
Παραίτηση Γρηγόρη Σκλήκα από τα ΕΛ.ΤΑ. λόγω αντιδράσεων για το κλείσιμο καταστημάτων

Παραίτηση Γρηγόρη Σκλήκα από τα ΕΛ.ΤΑ. λόγω αντιδράσεων για το κλείσιμο καταστημάτων

Παραίτηση Γρηγόρη Σκλήκα από τα ΕΛ.ΤΑ. λόγω αντιδράσεων για το κλείσιμο καταστημάτων

Ο Γρηγόρης Σκλήκας υπέβαλε την παραίτησή του από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των ΕΛ.ΤΑ., διατηρώντας ακέραιη την πεποίθησή του για την αναγκαιότητα του σχεδίου μείωσης των υπολειτουργούντων καταστημάτων.

 Κεντρική Προειδοποίηση

Στην επιστολή παραίτησής του, ο Σκλήκας τονίζει εμφατικά ότι, εάν το σχέδιο αυτό δεν προχωρήσει, κινδυνεύει άμεσα η ρευστότητα των ΕΛ.ΤΑ. και η δυνατότητα καταβολής των μισθών στους εργαζομένους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει:

«Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους».

 Ο Λόγος της Παραίτησης και οι Αντιδράσεις

Ο βασικός λόγος που τον οδήγησε στην παραίτηση είναι οι έντονες αντιδράσεις, κυρίως από Βουλευτές που εκπροσωπούν τις περιφέρειές τους, οι οποίες καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη την έναρξη του αναγκαίου διαλόγου και την εφαρμογή του σχεδίου:

«Οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές – και κυρίως από Βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους – με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής».

Ο Σκλήκας θεωρεί την εφαρμογή του «σχεδίου απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων» απαραίτητη προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα των ταχυδρομείων, αλλά κρίνει πως, λόγω των αντιδράσεων, η υλοποίησή του είναι πλέον δύσκολη, οδηγώντας έτσι στην απόφασή του να παραιτηθεί.

 Πολιτικό Κλίμα

Η παραίτηση έρχεται μετά από μια έκτακτη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό στο Μαξίμου, όπου το κλίμα για τον Γρηγόρη Σκλήκα φέρεται να ήταν βαρύ λόγω των αντιδράσεων που είχαν προκληθεί. (Ενδεικτική φωτογραφία αποτελεί το κλειστό κατάστημα των ΕΛΤΑ στην Πανεπιστημιούπολη του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη).

 

Ολόκληρο το κείμενο της επιστολής του Γρηγόρη Σκλήκα:

Υποβολή παραίτησης από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Από το 2023, αφήνοντας πίσω μια διεθνή καριέρα, αποδέχθηκα την πρόσκληση του Υπερταμείου και ευρύτερα της πατρίδας μας, να θέσω την εμπειρία μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάστηκα με αποφασιστικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων του Οργανισμού, καθώς και της ραγδαίας φθίνουσας πορείας της ταχυδρομικής αγοράς, φαινόμενο που παρατηρείται διεθνώς και εντονότερα στη χώρα μας.

Στο πλαίσιο αυτό, μελέτησα διεθνή παραδείγματα και ήρθα σε επαφή με πρώην κρατικούς ταχυδρομικούς φορείς από την Ευρώπη και άλλες περιοχές, επιλέγοντας στρατηγικές προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Η στρατηγική μας περιλάμβανε την ανασύσταση μιας εγκαταλειμμένης επιχείρησης, με εξοπλισμό τριάντα ετών και ανεπαρκή ψηφιακή υποδομή, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.

Παρά τις προσπάθειες, το βασικό πρόβλημα παραμένει: η απώλεια άνω του 90% του επιστολικού έργου δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη προσαρμογή των δομών και του κόστους λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013.

Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε και το σχέδιο απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων, το οποίο θεωρώ απαραίτητο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχισης λειτουργίας του Οργανισμού. Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους.

Ωστόσο, οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές — και κυρίως από Βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους — με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής. Για τον λόγο αυτό, παρακαλώ να αποδεχθείτε την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Η απόφασή μου αυτή δεν αποτελεί απλώς μια τυπική αποχώρηση, αλλά ένα σαφές μήνυμα: Μετά από χρόνια διεθνούς σταδιοδρομίας, δεν αντιμετωπίζω τις θέσεις ως αυτοσκοπό, αλλά ως ευκαιρία προσφοράς. Πρόκειται για ζήτημα προσωπικής και επαγγελματικής ταυτότητας.

Εννοείται ότι παραμένω στη διάθεση της διάδοχης κατάστασης, για κάθε υποστήριξη που ενδεχομένως απαιτηθεί. Χαιρετώ με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη τους συνεργάτες, συναδέλφους και το ευρύτερο κοινό με το οποίο είχα την τιμή να συνεργαστώ — ήταν το ισχυρότερο καύσιμο σε αυτή την απαιτητική πορεία των τελευταίων 2,5 ετών.

Με τιμή,

Γρηγόρης Σκλήκας

Διευκρινίσεις του εκπρόσωπου, Παύλου Μαρινάκη για ΕΛΤΑ και παραίτηση Σκλήκα

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, σχολίασε τις πρόσφατες εξελίξεις στα ΕΛΤΑ, μετά την ανακοίνωση για κλείσιμο 204 καταστημάτων και την παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου, Γρηγόρη Σκλήκα.

Ο κ. Μαρινάκης ξεκαθάρισε ότι η παραίτηση του Σκλήκα δεν σημαίνει υπαναχώρηση από το σχέδιο μεταρρύθμισης των ΕΛΤΑ.

Διατήρηση Σχεδίου: «Η παραίτηση δεν συνεπάγεται υπαναχώρηση. Το σχέδιο είναι σχέδιο που επέλεξε η διοίκηση των ΕΛΤΑ» και «θα υλοποιηθούν οι αποφάσεις των ΕΛΤΑ».

Πολιτική Βούληση: Τόνισε ότι υπάρχει πολιτική βούληση να εφαρμοστεί το σχέδιο εκσυγχρονισμού, λέγοντας: «Πολιτική βούληση είναι να εφαρμοστεί το σχέδιο και θα εφαρμοστεί».

Σκοπός: Ο στόχος της μεταρρύθμισης είναι να πάψουν τα ΕΛΤΑ να είναι «ένα βαρέλι δίχως πάτο» για τον φορολογούμενο. «Η μεταρρύθμιση αυτή δεν είναι κατά της κοινωνίας, είναι υπερ της».

 Η Κριτική στην Επικοινωνιακή Διαχείριση
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απέδωσε την παραίτηση του Σκλήκα κυρίως σε αστοχία στη διαχείριση του θέματος:

Λάθος Διαδικασία: Αναγνώρισε λάθος χειρισμούς, δηλώνοντας πως η διοίκηση «έβαλε το κάρο μπροστά από το άλογο», καθώς δεν έπρεπε να ανακοινώσει το κλείσιμο 204 καταστημάτων «εν μια νυκτί» χωρίς να προηγηθεί διάλογος.

Αποτέλεσμα Παραίτησης: Η παραίτηση ήταν «αποτέλεσμα της ατυχέστατης επικοινωνιακής διαχείρισης» και του κλίματος που δημιουργήθηκε.

 Επανέλαβε ότι «Άλλο η παραίτηση άλλο η μεταρρύθμιση».

Ο κ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι τα ΕΛΤΑ εκσυγχρονίζονται και δεν κλείνουν, καθώς η εξυπηρέτηση πλέον γίνεται κατά κύριο λόγο κατ’ οίκον (9 στις 10 δουλειές).

Νέο Μοντέλο: Τα ΕΛΤΑ «πάνε σπίτι των ανθρώπων» για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του πολίτη.

Δεσμεύτηκε ότι όπου προκύψει πρόβλημα, θα γίνει διάλογος με την κοινωνία ώστε «να μην μείνει κανένας ακάλυπτος».

Θύμισε πως η διοίκηση των ΕΛΤΑ δεν είναι αρμοδιότητα της Κυβέρνησης (από την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ).

 Εξελίξεις στη Βουλή

Λόγω των ραγδαίων εξελίξεων και της παραίτησης Σκλήκα, η προγραμματισμένη συζήτηση στη Βουλή για τα ΕΛΤΑ αναβλήθηκε και θα πραγματοποιηθεί μόλις επιλεγεί ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο