Ελλάδα: Παγκόσμια υπερδύναμη στη Ναυτιλία – Ηγέτης του «Εμπορικού Στόλου 2025»
Ελλάδα: Παγκόσμια υπερδύναμη στη Ναυτιλία – Ηγέτης του «Εμπορικού Στόλου 2025»

Ελλάδα: Παγκόσμια υπερδύναμη στη Ναυτιλία – Ηγέτης του «Εμπορικού Στόλου 2025»

Παγκόσμια υπερδύναμη στη Ναυτιλία – Ηγέτης του «Εμπορικού Στόλου 2025»

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της UNCTAD (Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη) για το 2025, η Ελλάδα διατηρεί την αδιαμφισβήτητη παγκόσμια πρωτιά στη ναυτιλία, επιβεβαιώνοντας τη μακροχρόνια κυριαρχία της στον εμπορικό στόλο.

Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν περίπου το 16,4% της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, ένα ποσοστό που την καθιστά τον σημαντικότερο παράγοντα στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές.

Αν και χώρες όπως η Κίνα μπορεί να διαθέτουν αριθμητικά διπλάσιο αριθμό πλοίων, η ελληνόκτητη ναυτιλία υπερισχύει κατά κράτος σε όρους DWT (deadweight tonnage), δηλαδή στην πραγματική μεταφορική ικανότητα των πλοίων.

Αυτό καταδεικνύει ότι ο ελληνικός στόλος αποτελείται από πλοία με πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα και μέγεθος, στρατηγικής σημασίας για τις παγκόσμιες ροές ενέργειας και πρώτων υλών.

Οι 10 κορυφαίες ναυτιλιακές δυνάμεις (με βάση την ιδιοκτησία στόλου, 2025):
  1. Ελλάδα – 5.124 πλοία | 398 εκατ. DWT | 16,4% του παγκόσμιου στόλου
  2. Κίνα – 10.440 πλοία | 347 εκατ. DWT | 14,4%
  3. Ιαπωνία – 4.083 πλοία | 241 εκατ. DWT | 9,9%
  4. Σιγκαπούρη – 2.922 πλοία | 153 εκατ. DWT | 6,3%
  5. Χονγκ Κονγκ (Κίνα) – 2.081 πλοία | 139 εκατ. DWT | 5,8%
  6. Νότια Κορέα – 1.700 πλοία | 98 εκατ. DWT | 4,1%
  7. Γερμανία – 2.016 πλοία | 71 εκατ. DWT | 3,0%
  8. Ταϊβάν – 1.063 πλοία | 64 εκατ. DWT | 2,6%
  9. Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (UAE) – 1.598 πλοία | 57 εκατ. DWT | 2,4%
  10. Ηνωμένο Βασίλειο – 1.275 πλοία | 57 εκατ. DWT | 2,4%
Οι παράγοντες της Ελληνικής κυριαρχίας
Η πρωτοκαθεδρία της Ελλάδας, σύμφωνα με την UNCTAD, δεν είναι τυχαία, αλλά βασίζεται σε συγκεκριμένα στρατηγικά πλεονεκτήματα:

Διορατικές επενδύσεις: Οι Έλληνες εφοπλιστές επιδεικνύουν διορατικότητα επενδύοντας στρατηγικά σε όλους τους τύπους πλοίων (δεξαμενόπλοια, φορτηγά χύδην φορτίου, πλοία μεταφοράς LNG και εμπορευματοκιβωτίων), εξασφαλίζοντας παρουσία σε κάθε κλάδο.

Τεχνογνωσία και διαχείριση κινδύνου: Η ικανότητα διαχείρισης στόλου σε κυκλικές αγορές (με μεγάλες διακυμάνσεις) αποτελεί ένα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, που πηγάζει από την υπερεκατονταετή ναυτιλιακή παράδοση.

Παγκόσμια παρουσία: Η ισχυρή ελληνική παρουσία σε διεθνή ναυτιλιακά κέντρα όπως ο Πειραιάς, το Λονδίνο και η Σιγκαπούρη ενισχύει τον στρατηγικό ρόλο τους.

 Το Παγκόσμιο σκηνικό

Η Ελλάδα, μαζί με την Κίνα και την Ιαπωνία, ελέγχουν συλλογικά πάνω από το 40% της παγκόσμιας ναυτιλιακής χωρητικότητας, ορίζοντας έτσι την πορεία του παγκόσμιου εμπορίου.

Η Κίνα συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της, μέσω κρατικών και ιδιωτικών κολοσσών, αντικατοπτρίζοντας την αυξανόμενη οικονομική της ισχύ.

Η Ιαπωνία παραμένει πρωτοπόρος στην τεχνολογία και την καινοτομία, με έμφαση στη ναυπηγική βιωσιμότητα και την ενεργειακή απόδοση.

Συνολικά, η Ασία ελέγχει πάνω από το 50% του παγκόσμιου στόλου, υπογραμμίζοντας τον κεντρικό της ρόλο στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Ωστόσο, η Ελλάδα παραμένει ο πυρήνας της παγκόσμιας ναυτιλίας, ασκώντας στρατηγική επιρροή τόσο στο εμπόριο όσο και στις αγορές ενέργειας και πρώτων υλών.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο