Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) ανακοίνωσαν ένα σχέδιο μετασχηματισμού για να αντιμετωπίσουν τις ζημιές τριών δεκαετιών και την απαγόρευση κρατικής ενίσχυσης από την Ε.Ε. Η διοίκηση τονίζει ότι χωρίς άμεσες παρεμβάσεις, η βιωσιμότητα της εταιρείας κινδυνεύει σοβαρά μέσα στους επόμενους έξι με εννέα μήνες.
Ο στόχος του σχεδίου δεν είναι η συρρίκνωση, αλλά η διάσωση και η αναγέννηση των ΕΛΤΑ σε μια σύγχρονη και αποδοτική εταιρεία υπηρεσιών, η οποία θα διατηρήσει τον κοινωνικό της ρόλο.
Πρόγραμμα Αναστολής Λειτουργίας Καταστημάτων
Η αναστολή λειτουργίας καταστημάτων θα γίνει σε δύο φάσεις, με βάση τον όγκο των συναλλαγών:
Άμεση Φάση (Αστικά Κέντρα): Σε πρώτη φάση, κλείνουν καταστήματα σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες νομών, δηλαδή εκεί όπου υπάρχουν άλλα καταστήματα ΕΛΤΑ σε κοντινή απόσταση.
Περιφέρεια (Εντός Τριμήνου): Για τις υπόλοιπες περιοχές της περιφέρειας, οι αλλαγές θα εφαρμοστούν μέσα σε ένα τρίμηνο.
Αυτός ο χρόνος θα χρησιμοποιηθεί για:
Την ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών σχετικά με την αναγκαιότητα των αλλαγών.
Την εξέταση της δημιουργίας πρακτορείων σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές, εφόσον αυτό είναι εφικτό και υπάρχει ενδιαφέρον.
Στροφή στον Ψηφιακό και Κατ’ Οίκον Ταχυδρόμο
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ εξηγεί ότι ο μετασχηματισμός είναι αναγκαίος γιατί:
Πλέον, η πλειονότητα των συναλλαγών (γράμματα, δέματα, πληρωμές) γίνεται εκτός καταστήματος.
Νέα εργαλεία, όπως το πρόγραμμα «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον» και οι ψηφιακοί ταχυδρόμοι (εξοπλισμένοι με tablet και POS), επιτρέπουν την παροχή υπηρεσιών απευθείας στην πόρτα του πολίτη, ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Οι πόροι (εργαζόμενοι) που αδρανούσαν σε καταστήματα με μικρό αντικείμενο θα επανατοποθετηθούν στη διανομή και την εξυπηρέτηση των πελατών.
Κυβερνητική Θέση
Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι η εξυγίανση των ΕΛΤΑ είναι αναγκαία για την επιβίωσή τους. Αναγνώρισαν ότι υπήρξε ελλιπής αρχική ενημέρωση των πολιτών, δημιουργώντας την εσφαλμένη εντύπωση της «συρρίκνωσης». Η τωρινή ανακοίνωση στοχεύει να διορθώσει αυτή την εντύπωση, τονίζοντας ότι ο εκσυγχρονισμός γίνεται με ψηφιακά μέσα και ενίσχυση των υπηρεσιών κατ’ οίκον, ειδικά για τους κατοίκους της περιφέρειας.
