Κηφισιά: Ο Δήμος Κηφισιάς και Διονύσου διεκδικούν στο ΣτΕ την ακύρωση των διοδίων Βαρυμπόμπης
Κηφισιά: Ο Δήμος Κηφισιάς και Διονύσου διεκδικούν στο ΣτΕ την ακύρωση των διοδίων Βαρυμπόμπης

Κηφισιά: Ο Δήμος Κηφισιάς και Διονύσου διεκδικούν στο ΣτΕ την ακύρωση των διοδίων Βαρυμπόμπης

Κηφισιά: Ο Δήμος Κηφισιάς και Διονύσου διεκδικούν στο ΣτΕ την ακύρωση των διοδίων Βαρυμπόμπης

Την περασμένη Τετάρτη (15/10/25) εκδικάστηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) η αίτηση ακύρωσης των έργων υποστήριξης για την τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου έδωσαν δυναμικό παρών στη διαδικασία.

Παρά την απόρριψη προηγούμενης προσφυγής τους το 2020, οι δύο δήμοι, με επικεφαλής τους δημάρχους Βασίλη Ξυπολυτά και Κατερίνα Μαϊχόσογλου, πλαισιωμένοι από πλήθος αιρετών και κατοίκων, έστειλαν μήνυμα ενότητας και αντίδρασης.

Το κύριο θέμα της συζήτησης ήταν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Οι δήμοι υποστήριξαν ότι δεν υπάρχει επαρκής μελέτη που να αξιολογεί σωστά την επιβάρυνση των γύρω περιοχών. Τόνισαν ότι τα διόδια θα οδηγήσουν σε εκτροπή της κυκλοφορίας σε κατοικημένες περιοχές (όπως Κηφισιά, Νέα Ερυθραία, Εκάλη, Άγιος Στέφανος, Άνοιξη, Διόνυσος), προκαλώντας αύξηση των ρύπων και μείωση της οδικής ασφάλειας.

Οι Δήμοι εξέφρασαν την ξεκάθαρη θέση ότι η κοινωνία και η τοπική αυτοδιοίκηση είναι ενωμένες απέναντι σε μια απόφαση που αγνοεί τις τοπικές ανάγκες και απειλεί να μετατρέψει τις πόλεις της Βόρειας Αττικής σε «πύλες» του Λεκανοπεδίου.

Βασικά Επιχειρήματα των Δήμων:

Τα διόδια δεν μειώνουν την κίνηση, αλλά την εκτρέπουν στα αστικά κέντρα.

Η ρύπανση δεν περιορίζεται, αλλά συγκεντρώνεται σε κατοικημένες περιοχές.

Θα πληγούν οι τοπικές επιχειρήσεις λόγω αύξησης του κόστους πρόσβασης και μείωσης της επισκεψιμότητας, ενώ αναμένεται πτώση της αξίας της γης.

Θα επιβραδυνθεί η πρόσβαση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης.

Η επιβολή διοδίων σε ήδη επιβαρυμένα οδικά δίκτυα, χωρίς εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης, συνιστά περιβαλλοντικό και κοινωνικό πισωγύρισμα.

Αντιδράσεις στην Κυβερνητική Θέση

Ο εκπρόσωπος του Δημοσίου υποστήριξε ότι η αντίδραση είναι αρχική και ότι το κόστος διέλευσης θα λειτουργήσει αποτρεπτικά, μειώνοντας την κίνηση και, κατ’ επέκταση, τη ρύπανση. Αυτή η δήλωση προκάλεσε αντιδράσεις, καθώς, σύμφωνα με τους δήμους, ισοδυναμεί με παραδοχή ότι η οικονομική δυσκολία των πολιτών χρησιμοποιείται ως περιβαλλοντική πολιτική, αποκλείοντας μέρος της κοινωνίας.

Οι δήμοι τονίζουν ότι η κοινή λογική οδηγεί στο συμπέρασμα πως οι οδηγοί θα παρακάμπτουν τα διόδια, επιβαρύνοντας τις πόλεις με κυκλοφοριακό κομφούζιο και καυσαέρια. Χαρακτήρισαν την πολιτική αυτή ως «μεταφορά του προβλήματος στις γειτονιές» αντί για «πράσινη πολιτική». Προειδοποιούν δε, ότι αν οι αιτήσεις τους απορριφθούν, η υποβάθμιση του περιβάλλοντος και η πτώση της τοπικής οικονομίας θα είναι άμεσες και μη αναστρέψιμες.

Τέλος, ζητούν από την Πολιτεία να επιλέξει αν θα στηρίξει τις τοπικές κοινωνίες ή μια «παρωχημένη σύμβαση του 2007». Καταλήγουν με τη δέσμευση: «Δεν θα επιτρέψουμε οι πόλεις να μετατραπούν σε ”παράδρομους” μιας αποτυχημένης πολιτικής».

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο