Η ανάγκη για χώρους στάθμευσης συνεχώς μεγαλώνει, ενώ η διαθέσιμη προσφορά είναι περιορισμένη. Αυτή η δυσαναλογία έχει ως αποτέλεσμα την εκτόξευση των τιμών σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, με τους αρμόδιους φορείς να αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος.
Στην Αθήνα, το να βρει κανείς θέση στάθμευσης έχει γίνει ένα σημαντικό ζήτημα για πολλούς οδηγούς, καθώς η ζήτηση αυξάνεται ραγδαία, ενώ η προσφορά παραμένει στάσιμη. Ως συνέπεια, οι τιμές τόσο για την αγορά όσο και για την ενοικίαση θέσεων στάθμευσης έχουν φτάσει σε ιλιγγιώδη ύψη. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Παγκρατίου, όπου το κόστος ενοικίασης μίας και μόνο θέσης πάρκινγκ αγγίζει πλέον τα 250 ευρώ.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, οι τιμές ενοικίασης έχουν καταγράψει αύξηση της τάξης του 154% μέσα στην τελευταία πενταετία, με τις τιμές αγοράς θέσεων να ακολουθούν μια εξίσου εντυπωσιακή ανοδική πορεία.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρούνται σε περιοχές του κέντρου της Αθήνας και σε ακριβές συνοικίες. Η ζήτηση για χώρους στάθμευσης έχει εκτοξευθεί λόγω του ολοένα αυξανόμενου αριθμού οχημάτων στους δρόμους, την ώρα που οι διαθέσιμες θέσεις δεν επαρκούν.
Όλο και περισσότεροι κάτοικοι και επαγγελματίες αναγκάζονται να αγοράσουν ή να ενοικιάσουν θέση, γεγονός που, λόγω των τιμών, αποτελεί πλέον σοβαρό οικονομικό βάρος. Επιπλέον, οι παρεμβάσεις στις υποδομές των πόλεων και η ανάπτυξη του οδικού δικτύου δεν φαίνεται να μπορούν να καλύψουν τις ραγδαίες ανάγκες.
Για να βελτιωθεί η κατάσταση, προτείνονται τα εξής μέτρα:
Δημιουργία νέων, οργανωμένων χώρων για στάθμευση.
Αναβάθμιση και επέκταση του δικτύου δημόσιων συγκοινωνιών.
Προώθηση εναλλακτικών λύσεων μετακίνησης, όπως τα ποδήλατα, η μικροκινητικότητα (π.χ. πατίνια) και το car sharing.
Εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, η εξασφάλιση χώρου στάθμευσης στην Αθήνα κινδυνεύει να μετατραπεί σε προνόμιο για λίγους, επιδεινώνοντας την πίεση που δέχονται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της πρωτεύουσας.