«Οιδίπους Τύραννος» σε σκην. Θανάση Σαράντου στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ της PRIZREN
«Οιδίπους Τύραννος» σε σκην. Θανάση Σαράντου στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ της PRIZREN

«Οιδίπους Τύραννος» σε σκην. Θανάση Σαράντου στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ της PRIZREN

Η παράσταση απέσπασε θερμές κριτικές από κοινό και κριτικούς σε Ελλάδα κι εξωτερικό, και τιμήθηκε με το Βραβείο «Κάρολος Κουν» από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών και με το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στην Αγγελική Λεμονή για τον ρόλο της Ιοκάστης (18ο Διεθνές Φεστιβάλ Μογγολίας)
«Οιδίπους Τύραννος» σε σκην. Θανάση Σαράντου στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ της PRIZREN

Η βραβευμένη παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία και ερμηνεία του Θανάση Σαράντου συνεχίζει με επιτυχία την διεθνή της περιοδεία με τη συμμετοχή της στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ της PRIZREN στο Κόσοβο στις 24Ιουλίου στις 9.00 μ.μ.

«Οιδίπους Τύραννος» σε σκην. Θανάση Σαράντου στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ της PRIZREN

Η παράσταση απέσπασε θερμές κριτικές από κοινό και κριτικούς σε Ελλάδα κι εξωτερικό, και τιμήθηκε με το Βραβείο «Κάρολος Κουν» από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών και με το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στην Αγγελική Λεμονή για τον ρόλο της Ιοκάστης (18ο Διεθνές Φεστιβάλ Μογγολίας)

«Οιδίπους Τύραννος» σε σκην. Θανάση Σαράντου στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ της PRIZREN

Υπόθεση

Ο Οιδίποδας, βασιλιάς της Θήβας, αναλαμβάνει να βρει τον δολοφόνο του Λαΐου ο οποίος, σύμφωνα με τον χρησμό, είναι υπεύθυνος για τον φοβερό λοιμό που έχει πλήξει την πόλη του. Στην πορεία, ανακαλύπτει πως όχι μόνο είναι ο ίδιος ο φονέας του προηγούμενου βασιλιά της Θήβας, αλλά και ο δολοφόνος του πατέρα του και σύζυγος της μητέρας του. Έπειτα από αυτή την αποκάλυψη της τραγικής αλήθειας, η  Ιοκάστη απαγχονίζεται και ο Οιδίποδας αυτοτυφλώνεται.​

Ο «Οιδίπους Τύραννος» δείχνει εύστοχα την ικανότητα του ανθρώπου να διαχειρίζεται, στην πορεία των αιώνων, όλα τα δεινά που αποδόθηκαν σε πλανητική ανισορροπία ή θεϊκή τιμωρία, αλλά στην πραγματικότητα προκλήθηκαν λόγω της ανθρώπινης πλεονεξίας και ματαιοδοξίας».

«Οιδίπους Τύραννος» σε σκην. Θανάση Σαράντου στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ της PRIZREN

Σκηνοθετικό σημείωμα

Δύσκολα μπορεί ν’ αμφισβητηθείτο πόσο επίκαιρη είναι η τραγωδία “Οιδίπους Τύραννος” του Σοφοκλή για τη χώρα μας αλλά και για τον πλανήτη μας την περίοδο που διανύουμε​. Είναι η τραγωδία της Γνώσης και της αυτογνωσίας. Τα πάθη που διαδραματίζονται στη σκηνή, τα εγκλήματα, τα μίση και οι αυτοκαταστροφές είναι σημερινά. Ο λαός, οργανωμένα ή ανοργάνωτα, ως σύγχρονος Χορός αρχαίας τραγωδίας, επιζητά τη θεραπεία αλλά και την αλήθεια. Απαιτεί διαφάνεια και δικαιοσύνη στις αποφάσεις, σωτηρία από το μίασμα της χώρας πριν την ολική καταστροφή. ​ Η προσωπικότητα του Οιδίποδα ανταποκρίνεται απόλυτα, και σε όλες της τις λεπτομέρειες, στο πρότυπο του ηγέτη που όμως ολισθαίνει προς τον αυταρχισμό στην προσπάθειά του να φτάσει με κάθε προσωπικό τίμημα στην τρομερή αποκάλυψη της αλήθειας.

Θανάσης Σαράντος

«Οιδίπους Τύραννος» σε σκην. Θανάση Σαράντου στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ της PRIZREN

Έγραψαν για την παράσταση

«… Ο Θανάσης Σαράντος επιστρατεύοντας την εξαιρετική μετάφραση του Μίνωα Βολανάκη, εκπαιδεύοντας τους ηθοποιούς του σε άρτια εκφορά του λόγου (με τη σύμπραξη του Νίκου Παναγιωτόπουλου) και αναλαμβάνοντας ο ίδιος την ευθύνη της δραματουργικής επεξεργασίας και του φωτισμού επικαιροποιεί τη δυσκολότερη των τραγωδιών, σε μια παράσταση που κύρια γνωρίσματά της είναι η κομψότητα, η αίσθηση του μέτρου και ο σεβασμός απέναντι στο κλασικό κείμενο…», Νίκος Ξένιος, Bookpress.gr

«…Η παράσταση του “Οιδίποδα Τυράννου” στο Από Μηχανής Θέατρο, σε σκηνοθεσία του Θανάση Σαράντου, κίνηση του Πλωτίνου Ηλιάδη, με οδηγό τη θαυμαστή μετάφραση του αείμνηστου Μίνου Βολανάκη, έχει πίσω της πράγματι μια λεπτομερή, κοπιώδη δουλειά ανάλυσης, την οποία επιβάλλει το ίδιο το έργο σαν εργαλείο κατανόησης, όχι σαν μίζερη σκαπάνη αποδόμησής του. Η σκηνοθεσία “τετραγωνίζει τον κύκλο”, εντάσσοντας αρμονικά με μαθηματικό σχεδόν κανόνα στην ιταλική σκηνή το αστυνομικό, το ψυχολογικό, το τραγικό, το θυμόσοφο στοιχείο του δράματος, προτάσσοντας έναντι όλων τη λαϊκότητά του.…», Λέανδρος Πολενάκης, Εφημερίδα Αυγή

«…Σπουδαία παράσταση! Αξίζει τα θερμά χειροκροτήματα τού κατενθουσιασμένου κοινού…», Κωνσταντίνος Μπούρας, θεατρολόγος και κριτικός, μέλος της Επιτροπής Κρατικών Λογοτεχνικών Βραβείων Μετάφρασης

«Οιδίπους Τύραννος» σε σκην. Θανάση Σαράντου στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ της PRIZREN

Ταυτότητα παράστασης

«Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή – Την Ιοκάστη και τον Τειρεσία ερμηνεύει η Αγγελική Λεμονή

Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης

Σκηνοθεσία- Δραματουργική επεξεργασία – φωτισμοί: Θανάσης Σαράντος

Μουσική – Ηχητικός σχεδιασμός: Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης

Σκηνικό– Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου

Επιμέλεια Κίνησης: Πλωτίνος Ηλιάδης

Φωνητική διδασκαλία: Νίκος Παναγιωτόπουλος

Video Art παράστασης: Διονύσης Σιδηροκαστρίτης

Βοηθός φωτιστή: Κωνσταντίνα Ποντίκη

Μακιγιάζ: Ειρήνη Γάτου

Παραγωγή: Ηθικόν Ακμαιότατον ΑΜΚΕ

Ερμηνεύουν οι: Θανάσης Σαράντος(Οιδίπους Τύραννος), ​ ​Αγγελική Λεμονή (Ιοκάστη- Τειρεσίας),Κωνσταντίνος Λάγκος (Κρέων), Πάρης Σκαρτσολιάς (Εξάγγελος-Χορός), Χάρης Μαυρουδής (Κορυφαίος Χορού-Άγγελος), Βαγγέλης Μάγειρος  (Χορός-Θεράπων), Γιώργος Παπαδάκος(Χορός)

«Οιδίπους Τύραννος» σε σκην. Θανάση Σαράντου στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ της PRIZREN 

Δείτε το trailer της παράστασης εδώ:

Το soundtrack της παράστασης, σε μουσική του Κωνσταντίνου Ευαγγελίδη: https://ffm.to/g2dgd2e

 

Site festival PRIZREN:

Schedule

«Υπό την αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού»

*Το 2024 απέσπασε το βραβείο «Κάρολος Κουν» από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών (βραβείο σκηνοθεσίας ελληνικού έργου).

 

Δελτίο τύπου

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο