«Λεκανοπέδιο Αττικής» Υπάρχει σχεδιασμός με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους
«Λεκανοπέδιο Αττικής» Υπάρχει σχεδιασμός με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους

«Λεκανοπέδιο Αττικής» Υπάρχει σχεδιασμός με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους

Είναι όλα αυτά απλά σχέδια που μπορεί να παραμείνουν στα χαρτιά ή θα πραγματοποιηθούν μετά από όπως πάντα μεγάλες προσπάθειες και αγώνες των τοπικών κοινωνιών .
Στα σχέδια των υπουργείων βρίσκονται εδώ και χρόνια η δημιουργία νέων δρόμων, κόμβων και περιφερειακοί δρόμοι στο πολύπαθο Λεκανοπέδιο Αττικής

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Λεκανοπέδιο διαρκώς επιδεινώνεται, με οδηγούς και επιβάτες να εγκλωβίζονται όλο και περισσότερο χρόνο στους κεντρικούς άξονες,  ενώ στα σχέδια των αρμόδιων υπουργείων βρίσκονται εδώ και χρόνια η δημιουργία νέων δρόμων, μεγάλων Κόμβων και Περιφερειακών Δρόμων, επέκταση της Αττικής οδού και του Μετρό.

Είναι όλα αυτά απλά σχέδια που μπορεί να παραμείνουν στα χαρτιά ή θα πραγματοποιηθούν μετά από όπως πάντα μεγάλες προσπάθειες και αγώνες των τοπικών κοινωνιών .

«Λεκανοπέδιο Αττικής» Υπάρχει σχεδιασμός με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους
Τα έργα στην χώρα μας γίνονται με ρυθμούς χελώνας

Η κατασκευή  της περιφερειακής Υμηττού «Κατεχάκη» ξεκίνησε να φτιάχνετε το πρώτό της μέρος στα μέσα της δεκαετίας του 1950 και παραδόθηκε στην κυκλοφορία κατά τη δεκαετία του 1960 .  Στις 10 Σεπτεμβρίου 1981, εγκαινιάζεται η νέα περιφερειακή οδός Αλίμου-Καρέα- Κατεχάκη ενώ ο  ανισόπεδος κόμβος στη συμβολή της με τη Μεσογείων παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις 18 Μαρτίου 1985.

«Λεκανοπέδιο Αττικής» Υπάρχει σχεδιασμός με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους

Ένα μεγάλο γεγονός έφερε ένα μεγάλο έργο

Η περιφερειακή οδό του Γαλατσίου έγινε για να εξυπηρετήσει το Ολυμπιακό Γυμναστήριο Γαλατσίου στους ολυμπιακούς της Αθήνας . Έτσι εγκαινιάστηκε στις 30 Ιουλίου 2004, λίγο πριν από την έναρξη των Αγώνων. Η κατασκευή ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2004.

«Λεκανοπέδιο Αττικής» Υπάρχει σχεδιασμός με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους

Το έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά πρωτοξεκίνησε το 1997

Ωστόσο σήμερα έχουμε την επικείμενη δημοπράτηση του μεγάλου έργου σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, ανισόπεδων κόμβων Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων .

Το έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά είχε ήδη μπει στην ατζέντα των μεγάλων έργων υποδομής για το 2025, η πρόσφατη όμως παρουσίαση του έργου στο Υπουργικό Συμβούλιο δείχνει ότι πράγματι τα «ξεχασμένα» έργα εδώ και δεκαετίες του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά έχουν βγει από το συρτάρι των αρμόδιων και βρίσκονται πάνω στο τραπέζι. Το συγκεκριμένο έργο το πρωτοξεκίνησε το 1997, έχοντας με τα τότε δεδομένα συνολικό προϋπολογισμό τα 55 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως η έναρξη του έργου έχει αφήσει πίσω του δύο ανοιγμένες και ημιτελείς «τυφλές» σήραγγες, η κατασκευή των οποίων κόστισε 22 εκατομμύρια ευρώ και εγκαταλείφθηκε λίγο μετά την ολοκλήρωσή του. Συγκεκριμένα, το έργο δημοπρατήθηκε το 1997 ενώ η τεχνική εταιρεία που το ανέλαβε ήταν η Παντεχνική, η οποία αρχικά υπέγραψε σύμβαση 13,46 εκατ. Η κατασκευαστική εταιρεία πρότεινε την κατασκευή μιας δίδυμης σήραγγας η οποία δεν προβλεπόταν στο αρχικό σχεδιασμό, προσθέτοντας πως δεν θα επιβαρυνόταν ο αρχικός προϋπολογισμός. Ωστόσο το έργο είχε ανάγκη περισσότερα κονδύλια και χρηματοδοτήσεις με αποτέλεσμα να μείνει στάσιμο από το 2003 και να αφήσει πίσω του δυο σήραγγες που δεν βγάζουν πουθενά.

Εμπόδια στάθηκαν οι απαλλοτριώσεις καθώς ενώ το έργο προχωρούσε και οι διαδικασίες των απαλλοτριώσεων είχαν ξεκινήσει, ένα από τα σπίτια που προοριζόταν για απαλλοτρίωση άνηκε σε κάτοικο η οποία κατέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, γιατί δεν ήθελε να εγκαταλείψει το μέρος, την οποία στη συνέχεια το ΣτΕ τη δικαίωσε για το σπίτι και τα τέσσερα στρέμματα που είχε στην περιοχή.

Το έργο ήρθε ξανά στην επιφάνεια το 2011 με νέα μελέτη που ανατέθηκε από την περιφέρεια Αττικής, στην οποία οι σήραγγες εγκαταλείπονταν εκ νέου από τον σχεδιασμό που προέβλεπε την κατασκευή ενός τριπλού ανισόπεδου κόμβου που θα ένωνε τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω με την Αθήνα και τον Πειραιά και κόστος άνω των 50.000.000 ευρώ.

Το 2012 το έργο εντάχθηκε στην κοινοτική χρηματοδότηση, το 2013 απεντάχθηκε και το 2017 ο κόμβος Σκαραμαγκά εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων της Περιφέρειας Αττικής με το νέο εμπόδιο να συνίσταται στον αγωγό φυσικού αερίου παράλληλα με τη Λ. Σχιστού.

Πριν από λίγα χρόνια, το έργο χαρακτηρίστηκε εθνικής σημασίας και εντάχθηκε στον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και σήμερα ανοίγει ο δρόμος για την αποκατάσταση περιπέτειας που μετρά πλέον 20ετία.

Σήμερα το κόστος του αγγίζει πλέον τα 70 εκατομμύρια ευρώ και η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η κατασκευή του θα έχει διάρκεια τριών ετών από την υπογραφή της σύμβασης. Πρόκειται για έργο συνολικού μήκους 7,4 χλμ. και αφορά τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής του Αιγάλεω, που λειτουργεί ως προέκταση της Αττικής Οδού, με την Εθνική Οδό Αθηνών–Κορίνθου.

Συγκεκριμένα, η ολοκλήρωση του τριπλού κόμβου θα οδηγήσει στην απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λεωφόρο Σχιστού, θα ολοκληρωθεί η ημιδιανοιγμένη Περιφερειακή Αιγάλεω, που θα συνδέει τη Λεωφόρο Σχιστού με την Αττική Οδό και θα λειτουργήσουν και οι ήδη διανοιγμένες σήραγγες. Τέλος, θα κατασκευαστεί κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Λεωφόρο Αθηνών.

«Λεκανοπέδιο Αττικής» Υπάρχει σχεδιασμός με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους

Επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού είναι μια μεγάλη λύση αν και βρισκόμαστε σε φάση αναμονής. Στα βόρεια, σε φάση αναμονής είναι η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού που αφορά στην επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη στην Λυκόβρυση. Παράλληλα οι μεγάλες επεκτάσεις της Αττικής Οδού η πρώτη, η σήραγγα Ηλιούπολης θεωρείται η πιο σημαντική οδική παρέμβαση στην πρωτεύουσα. Περιλαμβάνει και τις ανάγκες της ταχείας σύνδεσης του Ελληνικού με το Αεροδρόμιο με τα βόρεια προάστια της Αθήνας . Μαθαίνουμε πως  υπάρχουν ακόμα δύο επεκτάσεις, προς Ραφήνα και Λαύριο. Με αυτές τις δύο επεκτάσεις θα καλυφθεί στο σύνολο της η Ανατολική Αττική και θα κλείσει για την επόμενη 20ετία, το κεφάλαιο ανάπτυξης της Αττικής Οδού.

«Λεκανοπέδιο Αττικής» Υπάρχει σχεδιασμός με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους

Περιφερειακός της Πεντέλης

Παράλληλα μεγάλο όνειρο για την ευρύτερη περιοχή για τα Βριλήσσια την Πεντέλη την Κηφισιά αποτελεί η ενδεχόμενη κατασκευή του λεγομένου Περιφερειακού της Πεντέλης που θα ενώνει τη Λεωφόρο Πεντέλης  στο ύψος της Μονής αριστερά έως την Κηφισιά με τη Χαριλάου Τρικούπη, όπου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για την περιοχή, εφόσον σχεδιαστεί και υλοποιηθεί .

Ένα έργο με οραματιστή το Δήμαρχο Μελισσίων Δημήτρη Τομπουλίδη (1999-2002) που δυστυχώς η πρώτη απόπειρα για την κατασκευή της σκόνταψε στον τότε Δασάρχη όπου δεν επέτρεψε να γίνει το έργο λόγο του δασικού χαρακτήρα μικρού μέρους του έργου. Να τονιστεί πως το έργο είχε συμφωνηθεί με τους δυο Δημάρχους Μελισσίων – Κηφισιάς και όπως λέγετε και η χρηματοδότηση ήταν προ των πυλών.

Σήμερα το θέμα του Περιφερειακού Πεντέλης έχει επανέλθει και θεωρείτε ως η μοναδική λύση για την αποσυμφόρηση της περιοχής . Το έργο εντάσσετε σε μια ευρεία σκέψη που περιλαμβάνει ανασχεδιασμό των συγκοινωνιών πύκνωμα των δρομολογίων.  Με παράλληλη επέκταση του Μετρό και του Προαστιακού στα βόρεια προάστια . Δηλαδή επέκταση της γραμμής 4 από το Γουδί μέχρι το Μαρούσι και ακολούθως μέχρι την Αττική Οδό αλλά και την επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά μέχρι την Βαρυμπόμπη. Ενώ ταυτόχρονα στα δυτικά έχουμε πέρα από την επέκταση της γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο (Ίλιον) στο σχεδιασμό υπάρχει και μια ακόμα μέχρι τα Άνω Λιόσια και ακολούθως μέχρι το Μενίδι.

Στις περιοχές αυτές θα σχεδιαστεί η ανάπτυξη εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης όπως της ποδηλασίας με την  δημιουργία ποδηλατοδρόμων αλλά και την ενίσχυση της πεζοπορίας. Έξυπνα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας όπως ο έλεγχος φωτεινών σηματοδοτών με ενημέρωση οδηγών σε πραγματικό χρόνο.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο