Μεγάλα τα προβλήματα με τα Πεζοδρόμια στα Βόρεια Προάστια
Μεγάλα τα προβλήματα με τα Πεζοδρόμια στα Βόρεια Προάστια

Μεγάλα τα προβλήματα με τα Πεζοδρόμια στα Βόρεια Προάστια

Η καθολική προσβασιμότητα των πεζοδρομίων στους Δήμους μας σε μια Ευρωπαϊκή χώρα έπρεπε να είναι δεδομένη, σεβόμενη τους πολίτες τις και τους ανθρώπους με αναπηρίες και κινητικά προβλήματα.
Μεγάλα τα προβλήματα με τα Πεζοδρόμια στα Βόρεια Προάστια

Τα πεζοδρόμια στα βόρεια προάστια της Αθήνας, όπως και σε πολλές άλλες περιοχές της Ελλάδας, αντιμετωπίζουν μια σειρά από προβλήματα που καθιστούν δύσκολη και επικίνδυνη την κίνηση των πεζών. Αυτά τα προβλήματα δεν επηρεάζουν μόνο την αισθητική των περιοχών, αλλά κυρίως την προσβασιμότητα και την ασφάλεια των πολιτών, ιδίως των ατόμων με αναπηρία, των ηλικιωμένων και των οικογενειών με μικρά παιδιά.

Μεγάλα τα προβλήματα με τα Πεζοδρόμια στα Βόρεια Προάστια

Τα συνηθέστερα προβλήματα που συναντώνται στα πεζοδρόμια των βορείων προαστίων είναι συνήθως η κακή κατάσταση με σπασμένα πλακάκια, λακκούβες, ανυψωμένες πλάκες λόγω ριζών δέντρων , φθαρμένες πλάκες που γλιστράνε επικίνδυνα, και μια εικόνα γενικής φθοράς. Συχνά, τα πεζοδρόμια διακόπτονται από εισόδους γκαράζ, ή απλώς τελειώνουν ξαφνικά, αναγκάζοντας τους πεζούς να κατέβουν στο οδόστρωμα. Σε πολλά σημεία όπου τα πεζοδρόμια είναι στενά γειτνιάζουν με πολυσύχναστους δρόμους και η απουσία προστατευτικών μέσων μπορεί να δημιουργήσει κίνδυνο για τους πεζούς.

Παράλληλα στα είδη στενά πεζοδρόμια υπάρχουν δέντρα, στύλοι από οροσημάνσεις, κολόνες του οδοφωτισμού, ζαρντινιέρες μέχρι παρτέρια.  Φυσικά μην ξεχάσουμε το εθνικό μας σπορ την παράνομη στάθμευση οχημάτων πάνω στα πεζοδρόμια, ένα διαχρονικό πρόβλημα που περιορίζει δραματικά τον διαθέσιμο χώρο για τους πεζούς.

Μεγάλα τα προβλήματα με τα Πεζοδρόμια στα Βόρεια Προάστια

Η έλλειψη προσβασιμότητας επιδεινώνει την κατάσταση  καθώς πολλά πεζοδρόμια δεν διαθέτουν ράμπες για αναπηρικά αμαξίδια και καροτσάκια, ή οι υπάρχουσες ράμπες είναι ακατάλληλες (π.χ., πολύ απότομες). Επίσης, εμπόδια όπως κολώνες, πινακίδες, κάδοι απορριμμάτων ή ακόμα και τραπεζοκαθίσματα καταστημάτων, καθιστούν τη διέλευση αδύνατη ή εξαιρετικά δύσκολη. Η απουσία κατάλληλης σήμανσης για άτομα με προβλήματα όρασης (π.χ., ανάγλυφα πλακίδια) κυρίως Σήμανση Κινδύνου, μαζί με όλα τα αυτά που προανάφερα, κάνει την κίνηση των ατόμων με αναπηρία απαγορευτική.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά σε πολλές δυστυχώς  περιοχές, ο ανεπαρκής φωτισμός των πεζοδρομίων δημιουργεί συνθήκες ανασφάλειας, ειδικά τις βραδινές ώρες.

Μεγάλα τα προβλήματα με τα Πεζοδρόμια στα Βόρεια Προάστια

Για την αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων απαιτείται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που κατά την άποψη μας πρέπει να περιλαμβάνει:

Οι Δήμοι πρέπει να καταρτίσουν και να εφαρμόσουν συστηματικά προγράμματα συντήρησης και αναβάθμισης των πεζοδρομίων. Αυτό περιλαμβάνει την επισκευή φθορών, την αντικατάσταση σπασμένων πλακών και επισκευή – αφαίρεση ρίζων των δέντρων που έχουν ανασηκώσει τις πλάκες των πεζοδρομίων . Με προϋπόθεση ότι θα γίνει  χρήση ανθεκτικών και αντιολισθητικών υλικών που είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της μακροζωίας και της ασφάλειας των πεζοδρομίων.

Η καθολική προσβασιμότητα των πεζοδρομίων στους Δήμους μας σε μια Ευρωπαϊκή χώρα έπρεπε να είναι δεδομένη, σεβόμενη τους πολίτες τις και τους ανθρώπους με αναπηρίες και κινητικά προβλήματα.

Μεγάλα τα προβλήματα με τα Πεζοδρόμια στα Βόρεια Προάστια

Έτσι σύμφωνα με τις προδιαγραφές προσβασιμότητας που ισχύει στην Ευρώπη πρέπει να προχωρήσουμε στην συστηματική κατασκευή κατάλληλων ραμπών σε όλες τις διασταυρώσεις για τους ανθρώπους με αναπηρίες και κινητικά προβλήματα. Να απομακρύνουμε εμπόδια και να λειτουργήσουμε με μια ορθολογική τοποθέτηση του αστικού μας εξοπλισμού (κολώνες, κάδοι) ώστε να μην παρεμποδίζουν τη διέλευση. Ενώ ταυτόχρονα να προχωρήσουμε στην εγκατάσταση ανάγλυφων πλακιδίων (οδηγών τυφλών) σε όλο το μήκος των πεζοδρομίων, ειδικά κοντά σε στάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, διαβάσεις και δημόσια κτίρια.

Είναι σίγουρο πως ακόμα και αν με ένα μαγικό ραβδί να εφαρμόζαμε όλα τα προηγούμενα και επισκευάζαμε όλα τα πεζοδρόμια θα υπήρχαν πολίτες που δεν θα σέβονταν την όλη προσπάθεια . Αυτό γιατί δεν υπάρχει σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού της χώρας κυκλοφοριακή αγωγή . Η λύση είναι απλή αυστηρή Εφαρμογή της Νομοθεσίας που ήδη υπάρχει και χρήματα στους Δήμους για να κάνουν βάση προγράμματος, το όνειρο πράξη .

Παράλληλά πάταξη της παράνομης στάθμευσης μέσω εντατικοποίησης των ελέγχων και επιβολή αυστηρών προστίμων για την παράνομη στάθμευση οχημάτων στα πεζοδρόμια. Αυστηρός έλεγχος των καταστημάτων για την παράνομη κατάληψη κοινόχρηστων χώρων με τραπεζοκαθίσματα ή άλλα αντικείμενα. Εγκατάσταση επαρκούς και ομοιόμορφου φωτισμού σε όλα τα πεζοδρόμια, ειδικά σε σκοτεινά σημεία. Ενημέρωση των πολιτών για τη σημασία της τήρησης των κανόνων και η ενθάρρυνση της αναφοράς προβλημάτων στους δήμους μέσω δημιουργία διαύλων επικοινωνίας για την αναφορά προβλημάτων και την ανταλλαγή προτάσεων μεταξύ των κατοίκων και των δημοτικών αρχών.

Μεγάλα τα προβλήματα με τα Πεζοδρόμια στα Βόρεια Προάστια

Κατά τον σχεδιασμό νέων έργων ή αναπλάσεων, θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην κίνηση των πεζών, με τη δημιουργία ευρύχωρων, συνεχόμενων και ασφαλών πεζοδρομίων. Η επίλυση των προβλημάτων των πεζοδρομίων σε όλη την χώρα αλλά και στα βόρεια προάστια δεν είναι απλώς μια υπόθεση υποδομών, αλλά αποτελεί δείκτη πολιτισμού και ποιότητας ζωής.

Η επένδυση σε προσβάσιμα και ασφαλή πεζοδρόμια βελτιώνει την καθημερινότητα όλων των πολιτών και προάγει την υγεία και την περιβαλλοντική συνείδηση, ενθαρρύνοντας τις μετακινήσεις με τα πόδια.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο