Το φθηνότερου μίνι ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς
Το φθηνότερου ηλεκτροκίνητο μίνι αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς με κινητήρα 95 ίππων, έως 265 χιλιόμετρα μικτή αυτονομία και 5 χρόνια εγγύηση για όλο το αυτοκίνητο και 8 για τη μπαταρία.
Ένας από τους λόγους που δεν «περπάτησαν», τα ηλεκτρικά αυτοκίνηταόπως θα μπορούσαν, ήταν η λανθασμένη επιλογή των περισσοτέρων κατασκευαστών να λανσάρουν ογκώδη, πολυτελή και πανάκριβα μοντέλα μηδενικών ρύπων. Η Leapmotor έπραξε ωστόσο το σωστό και εξέλιξε με το Τ03 ένα ηλεκτρικό μίνι με επαρκή αυτονομία για μετακινήσεις στον αστικό ιστό, ευελιξία, ικανοποιητική ευρυχωρία και μια τιμή, που σοκάρει ευχάριστα τους πελάτες και δυσάρεστα τους ανταγωνιστές της.
Συγκεκριμένα, το Leapmotor T03 κοστίζει 18.400 ευρώ και με την επιδότηση 13.950 ευρώ διαθέτοντας ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, σύγχρονες τεχνολογίες και φυσικά στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Με τα συγκεκριμένα χρήματα αγοράζεις ένα κανονικό αυτοκίνητο πόλης χωρίς τους συμβιβασμούς ενός λιλιπούτειου microcar, αφού το Leapmotor T03 έχει μεν μόνο 3,62 μέτρα μήκος, ωστόσο προσφέρει επαρκείς χώρους για έως τέσσερα άτομα χάρη στο μεταξόνιο των 2,4 μέτρων και το τετραγωνισμένο σχήμα του. Η πρακτικότητα έχει νικήσει στη συγκεκριμένη περίπτωση την ομορφιά, αφού δεν λες το Τ03 και ωραίο. Ωστόσο το ηλεκτροκίνητο μίνι αποζημιώνει με έναν χώρο αποσκευών 210 λίτρων, αλλά μικρό άνοιγμα, όπως επίσης με μια σειρά μικρών αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό του. Εδώ σε υποδέχονται σκληρά πλαστικά, αλλά με καλή συναρμογή, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών και μια κεντρική οθόνη 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία βρίσκεται όμως αρκετά χαμηλά και αποσπάει κρίσιμα δευτερόλεπτα την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Επίσης, το μενού είναι λίγο… μπελαλίδικο, ενώ δεν υπάρχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Android Auto και Apple CarPlay.
Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι το κινέζικο μοντέλο της μάρκας, που λειτουργεί υπό την αιγίδα της Stellantis στην Ευρώπη, διατίθεται σε μία και μόνο εξοπλιστική έκδοση με πλούσια τα ελέη, καθώς περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους και 10 συστήματα ασφαλείας, κλιματισμό, ηχοσύστημα, πανοραμική ηλιοροφή, κάμερα οπισθοπορείας σε συνδυασμό με αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, κλπ. Καθόλου άσχημα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην τιμή των 13.950 ευρώ με την κρατική επιδότηση του προγράμματος ‘’Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ, το οποίο ισχύει έως τα τέλη Ιουνίου.
Για τους κινητήρες, ισχύει ό,τι και για τον εξοπλισμό, δηλαδή υπάρχει μόνο μια επιλογή. Οι άνθρωποι της Leapmotor επέλεξαν μια απολύτως λογική λύση, δηλαδή έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων, ικανό να ανταπεξέλθει στις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης και μια μπαταρία μικρής χωρητικότητας 37,3 kWh, ώστε να μην πιάνει πολύ χώρο ούτε να προσθέτει υπερβολικό βάρος στο αμάξωμα. Το Leapmotor T03 δεν μπορεί λοιπόν να χαρακτηριστεί σβέλτο, καθώς επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 12,7’’, όμως τα πηγαίνει σαφώς καλύτερα στο τυπικό αστικό σπριντ των 0 – 50 χλμ./ώρα χάρη στην άμεσα διαθέσιμη ροπή των 158 Nm και τη συμβολή του αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης. Η επίσημη εργοστασιακή αυτονομία φτάνει τα 265 χιλιόμετρα, μπορείς όμως να περάσεις εύκολα τα 300 χιλιόμετρα, εφόσον κινείσαι κατά κύριο λόγο εντός πόλης και προσαρμόσεις το στυλ οδήγησης στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Στη διάρκεια της επταήμερης δοκιμής μας εκτιμήσαμε σαφέστατα την ευελιξία, τη χρηστικότητα και την πρακτικότητα του Leapmotor T03, όπως επίσης τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Standard, Eco, Sport. Σε κάθε περίπτωση όμως, πρόκειται για ένα οδηγικά αδιάφορο μίνι, που το παίρνεις για να κάνεις καλά και πολύ φτηνά τη δουλειά σου. Αυτό αποτελεί πάντως εύσημο για την εποχή μας, όπου σπανίζουν μοντέλα με τη λογική του ‘’πολυεργαλείου’’. Στα συν του φθηνότερου ηλεκτρικού Ι.Χ. της ελληνικής αγοράς περιλαμβάνονται τα 5 χρόνια εγγύησης για όλο το όχημα και τα 8 χρόνια εγγύησης για τη μπαταρία, αλλά και οι καλές υπηρεσίες after sales, αφού τα ανταλλακτικά έρχονται από τις αποθήκες της Stellantis στην Ιταλία και όχι από την μακρινή Κίνα.